fredag 27 april 2012

Det där med fördomar.



Ja det där med fördomar, varför varför varför säger jag bara?
Varför ska vi alltid ha en massa oförutsedda meningar om människor vi ens inte känner? När vi ser en person som kanske inte passar in i ”vår ram” så stämplar vi dem på en gång, jag frågar en gång till, Varför gör vi det? Vi känner inte människan, vi har ingen aning om vad hon/ han är för någon, vad hon/han har gått igenom, tänk om denna människa vi då tycker så ”illa” om är världens finaste människa? Tänk om! Och vi bara stämplar dem som vi faktiskt gör.  Jag menar inte att jag är bättre, verkligen inte, snarare tvärtom. Jag har väldigt mycket fördomar om människor jag inte känner, tyvär. Och får brottas med det varenda dag.  Men nu på senaste blir jag extra upprörd när människor pratar strunt om människor och dem ens inte vet om det stämmer. Vet ni varför jo det var s¨å här att jag hade väldigt VÄÄÄLDIGT mycket fördomar om en person, jag var typ rädd för denna människa, visst vi hejjade och pratade ibland ( för det är typ en av världens socialaste människa) men jag gillade henne inte. Fråga mig inte varför, men jag hade en enormt dålig bild av denna människa iaf. Men så för lite mer än en vecka sedan så började  denna person skriva till mig, sen skrev vi en del. Och eftersom jag har hand om spexet så skulle hon hjälpa mig så satt vi och pratade i flera timmar, och när vi satt där och pratade så kände jag verkligen hur alla fördomar om denna människa bara försvann, och insåg hur fel jag har haft hela detta år, hur kan jag missat en sån här härlig människa? Hur sjutton kan jag döma en människa så här hårt? Nu insåg jag verkligen att det är så jäkla dumt att döma för denna människa är verkligen så fantastisk. Och nu umgås vi en del, och jag känner bara woow!  Haha.
Ville bara säga det, att döm inte, du missar en väldigt många fina människor. 
Så vill säga det, att jag är så otroligt glad att jag lärt känna dig! tack!
Sedan tiill sist, du av någon har verkligen satt spår i mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar